lampa zhasíná v 7:15

a dále: Cecílie, Klement a Emílie
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 20. 11. 2019, 06:09
BŘE
Jdu na sever jdu na jih dí­l 9.
napsal Tepr dne 14.03.2005, 12:06
Asi ve 2 ráno přišel do chatky Jiřin, jestli nechcem vstávat cheeta ho poslal do patřičných míst a spali jsme dál. Asi ve 4 hodiny ráno tu byl Jiřin znovu, opět neuspěl, až teprve na třetí pokus jsme se opravdu vzbudili. Sbalili jsme věci a vyrazili jsme zpátky do tourist centra. Cesta vypadala úplně jinak, než když jsme sem přišli, jelikož už druhej den nepršelo, tak proklatě klesla hladina všech řek a říček. Asi po dvou hodinách pochodu jsme konečně stanuli před tourist centrem a začali jsme se zajímat o sprchy, sportovně musim přiznat, že tentokrát jsem se vehementně zajímal i já, sprcha nás přišla na 25 NOK za osobu, což bylo celkem ok a hlavně jsme ji fakt všichni potřebovali. Potom co jsme se dali v tourist centru, kde měli mimochodem výstavku hoven místních živočichů, dopořádku, vyrazili jsme k místní benzínce (poslední ve Švédsku), naplnili jsme nádrže, protože v Norsku je benzín o dost dražší, takže jsme tam vůbec nechtěli tankovat a vyrazili jsme do další země. Projížděli jsme nádhernou krajinou plnou jezer a hor, hranici mezi Švédskem a Norskem tvořila pouze cedule tady je Norsko a taky se změnila barva značení na silnicích ze žlutý na bílou. A pak už jsme viděli první fjord - nádhera, byl to fjord u města Narvik, do kterýho jsme dorazili. Zaparkovali jsme na parkovišti v centru a vyrazili jsme hledat informace o trajektech na Lofotech a taky jsme zašli do banky vyměnit si neco místních šušliků. Pak jsme si ještě vyfotili ceduli s nápisama jak je co daleko, protože odsud je všechno daleko, byli jsme třeba 1400 km od Stockholmu a cca 3000 km od Prahy. Pak už jsme vyrazili na Lofoty! Jeli jsme kolem fjordů až jsme se dostali k prvnímu mostu, kterej ved na první ostrov z Lofotskýho souostroví, krajina tady byla přímo neskutečná. Přímo z moře stoupaly k nebi strmé vrcholky hor, kolem moře rybářský vesničky, pod mostem proplouvali obří trajekty, prostě magická příroda. Přejeli jsme po obřím mostě na první ostrov. A začali jsme hledat místo k přespání, nakonec jsme v jedný vesničce odbočili na vedlejší cestu a dojeli jsme k fotbalovýmu hřišti na celkem opuštěnym místě, před hřištěm byl rovnej plácek akorát na stany (na Lofotech moc rovnejch míst není), tak jsme poprosili majitele, jestli by jim nevadilo, kdyby jsme tady přespali, nebyli proti a tak jsme rozbalili stany. Pak jsme vzali prut a jeli jsme k moři chytat fiške. Přijeli jsme k takovýmu starýmu přístavu na odlehlý molo. V přístanu bylo pár karavanů, tábořili v nich němci. Přišli jsme na konec mola a já začal prochytávat vodu, nejdřív jsem myslel, že náš vejlet zkončí fiaskem, neboť jsem v průzračný vodě zahlíd jen malý rybky. Už už jsem se smiřoval s tim, že dneska budu za rybáře nýmanda, když tu jsem pod molem spatřil vetší ryby, vyrážející za nástrahou (chytal jsem na bílýho twistera). Pak už jsme nához co nához viděli, jak se s hloubky vynořují dravci zkoumající moji nástráhu a tu jsem prvního z nich chytil, byla to malá treska. Druhej na sebe nenechal dlouho čekat, nához pár metrů od mola a byl tam. To už ale dorazil k molu i jeden němec a začal chytat, nástrahu házel celkem daleko a tahal ryb víc a hlavně větší než jsme měli my. Inu rozhod jsem se, že se ho zeptám na co a jak přesně tady chytat. Němec však neuměl jinak než německy takže jsme se domlouvali pomocí slov gut a nicht gut, ovšem během výkladu jsem pochopil na co chytat a jak chytat a úlovky se přece jenom zlepšili nakonec nám němec věnoval polovinu ryb co chytil a když jsme k tomu připočetli náš úlovek měli jsme velmi solidní večeři o několika chodech. Vrátili jsme se teda zpátky ke stanům, rozdělali jsme oheň a začali připravovat ryby. Už během pečení ryb na ohni se nám však zdáli nějaký divný a po ochutnání jsme museli doznat, že naše příprava mořskejch ryb skončila fiaskem, zapálil jsem si aspoň doutník, ale měl tak hnusnou chuť, že jsem ho brzo típnul a šel jsem spát. to be continued ...