lampa se rozsvěcí v 18:00

a dále: Teodor, Nina a Beáta
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 21. 10. 2019, 16:49
ČER
Přechod Krkonoš
napsal Tepr dne 25.06.2008, 9:28
Je až s podivem, jak dlouho se expudice nedostala k zdolání naší nejvyšší hory Sněžky. Ovšem nakonec se to přeci jen podařilo a vy si poslechněte, jak to tenkrát bylo. V sobotu brzo ráno jsme vyrazili do Poděbrad, kde jsme se nalodili do autobusu směr Pec pod Sněžkou a vyrazili jsme do našich nejvyšších hor. Řidič autobusu byl dobře naladěn a tak ani nevadilo, že zabloudil už u Městce Králové, jak jsme se pozdějc dozvěděli, byl odněkud z Moravy a jel tudy prvně. V Hořicích vyhlásil řidič pauzu na cigáro, kterou zopakoval ještě ve Svobodě nad Úpou, za to jsme se od řidiče dozvěděli, že zastávka Pec je asi pět kilometrů od Pece a tudíž jsme přehodnotili plán a dojeli jsme až na Pomezní boudy. Tady se řidič opět vyznamenal bo nevěděl, kde tu zastavit, když jsme byli asi padesát metrů od Polska, tak se otočil a zastavil nám před hospodou. Na pomezkách byly ještě všechny hospody zavřený a tak jsme zašli do místního krámku na pivko na posilněnou. Dali jsme si Perštejn a za celkem chladnýho počasí jsme vyrazili vzhůru po červený. Cesta z pomezek na Sněžku vede po česko-polský hranici a je fakt pěkná. Předpověď na víkend navíc neslibovala nejlepší počasí a tak tu nebylo ani tak moc turistů. Naše první zastávka byla na Jelence, což je stylová horská bouda nedaleko od Sněžky. V útulný dřevěný místnosti jsme si dali povětšinou hrachovou polívku a pivko, tentokrát Primátora a vyrazili jsme na vrchol. Překonali jsme pásmo kleče a pak jsme narazili na asi novou cestu na Sněžku, byla to cesta dlážděná kamennejma kostkama a šlo se po ní pěkně blbě, radši to měli nechat přírodní. Těsně pod vrcholem začalo slabě pršet a po nebi se honily tmavý mraky, možná i díky tomu nebylo nahoře zase až tolik návštěvníků, ovšem i tak jich tu bylo dost. Udělali jsme vrcholový foto expudice a koukli se po okolí. Nová česká poštovna nebyla v reálu až tak špatná i když stejně se do hor moc nehodí, naopak skvělej byl pohled do obřího dolu, nahoře byly ještě zbytky sněhu, který spolu s lučí travou a skálama dávaly dohromady nádhernou kombinaci barev, mraky tomu dělaly kouřovou šou no prostě nádhera. Dolů jsme šli směrem na luční boudu a tohle klesání po skalách na boku s řetězama lehce evokovali Alpy, ovšem rozptylovali to davy turistů, který byli povětšinou vyšňořený jak na diskotéku a ne do hor. Korunu tomu nasadili Poláci, který místo igelitek táhli v rukou petky s vodou. Z luční boudy jsme to strouhli na polskou stranu Krkonoš a putovali jsme po tý ztezce vykládaný kamenama, co se po ní blbě šlo, pak jsme odbočili na normální hliněnou stezku a štrádovali jsme si to kolem ledovcovejch jezer - Maly Staw a Welky Staw s nádhernejma rozhledama do Polandu až jsme se dokodrcali na Špindlerovu boudu. Tady se sluší říct, že celej pochod s náma absolvovala i Marie ve třetim měsíci těhotenství, no ale zpět k boudě. Špindlerovka je bohužel hotel s několika hvězdičkama, takže atmosféra horský boudy je v řiti. Po projití dveří na fotobuňku jsme se usadili ke stolu, lokajové nás teda obsloužili, z televize vyhrávala nějaká šílená unylá papundelková hudba ve stylu toho nejúlisnějšího diska z osmdesátejch let, no prostě dali jsme si slepičí vývar, Budvárek a bič a pryč. Naše další putování vedlo zase po hanici na Petrovu boudu, kde jsme měli původně spát, jenže bouda je v rekonstrukci a tak jsme museli ještě o pár kilometrů dál na Brádlerovy boudy. Cestou si Cheeta všim pozoruhodnýho hraničního kamene, kde byl sice nápis P, ovšem nad nim bylo vytesáno D, stejně oboje značení bylo zavádějící protože tady bylo rozhodně Krakonošovo. Cesta z Petrovy boudy na Brádlerovky vedla nejvyšším pásmem lesa plnym potůčků mechu, kamenů, starejch stromů no prostě nádherný přírody a hlavně nepotkali jsme tu ani jednoho (!) turistu, možná i díky tomu, že bylo už půl osmý. Těsně před boudou pak Prochor otevřel svůj bágl, ve kterym nesl jídlo pro celou výpravu na pět dní a průběžně nám dával vynikající obložený housky a další laskominy, tentokrát vytáhl řízek i s okurkama a chlebem, což přišlo v horách k duhu. To už jsme však byli opravdu kousek od cíle dnešního dne, bo na Bradlerovce jsme měli sjednanej nocleh. Hned z kraje nám paní vrchní oznámila ať jdeme hned jíst páč za chvíli jim odejde kuchař, no tak jsme se bleskově objednali a pozorovali jsme okolí. V místnosti byly stylový starý kamna, dřevěný sloupy a vůbec, tohle byl prototyp horský boudy jak má bejt. Přehlídku piv tohoto dne uavřela nejdřív Plzeň a hned potom Kozel, kterej byl přeci jen o něco lepší. A tak jsme poseděli v hospodě a kolem desátý, kdy zavřeli bar, jsme se šli vyspat na zejtřek. Ráno jsme měli připravenou snídani ve formě švédskýho stolu a hned na to jsme vyrazili na cestu - Cheeta, Hugo, Hanka, Jirzy, Prochor a Marie šli do Harrachova a já s Jankou do Špindlu páč jsme pospíchali domů. Cesta dolů byla příjemná, lemovaná několika horskejma potokama - Medvědím, Bílym Labem a Labem. Špindl sám o sobě je směsicí obchůdků, restaurací a hotelů. Dali jsme si v jedný hospodě oběd, pozorovali jsme pstruhy v Labi a pak jsme vyrazili autobusem, zase k nám do polabský nížiny.