lampa se rozsvěcí v 18:00

a dále: Teodor, Nina a Beáta
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 21. 10. 2019, 16:48
LIS
Kumburk underground
napsal Tepr dne 10.11.2008, 21:06
Jedno říjnový dopoledne vyrazila lokálka narvaná až po střechu příznivcema Kopidlnskýho kvítku směrem na Jičín, naneštěstí právě v tomhle vlaku jsme byli i my, směřujcí na Kumburk, obsadili jsme strategicky zadní část přeplněnýho vláčku a nebejt Jindřicha, kterej si ustlal přímo u dveří a nikoho nechtěl pouštět ven, tak by na trati nebyl nejmenší incident. Prochor tentokrát naplánoval cestu jinudy a plán dostal trhliny hned při přesedání na druhej dopravní prostředek - autobus. Pan řidič nám vysvětlil, že norma na jeden autobus je jeden pes a my jsme s sebou měli dva, takže smůla. Prochor operativně přepočítal trasu (hergot už chytám slovník GPS) a vyrazili jsme pěšky přes Jičínský náměstí na kterym měli zrovna předvolební mítink komunisti, poslouchali je asi tři lidi a tak nebyl problém přehlušit dav pískotem. Dál jsme pokračovali nekonečně dlouhou alejí zbarvenou do žluta popadanym listím, potkali jsme tu Káďu, dali jsme řeč a pokračovali jsme svižnym tempem na Studeňany, tady už bylo jasně znát, kdo šel na pochod do přírody a kdo šel kalit páč se naše výprava rozdělila na dvě nezávislý skupinky, možná že to tak bylo lepší. První hospoda a vlastně jediná po cestě měla bejt v obci Radim, taky že tam byla, ale otvírali až v pět odpoledne, tak jsme pokračovali dál. Dorazili jsme k lesům pod Kumburkem, slunko začalo prořezávat mlžnej opar a byl nádhernej den. Z lesa jsme se dostali až ke vsi Zboží a odtud už byl vidět vrcholek Kumburka, slunce pražilo naplno, okolní lesy vyhrávali překrásnejma podzimníma barvama a my jsme mohli v pohodě pokračovat v dobývání hradu, když tu se vzal, kde se vzal - Jindřich s Ritou (původně na nás měl spoždění asi hodinu a půl, tak jsme se trochu divili, že už tu je, ale prej si vzal stopa). Tak jsme nakonec společně dorazili až na hrad. Tam zrovna probíhali stavební práce, pozdravili jsme správce, domluvili jsme si noční spaní když v tom k nám přišel jeden z dělníků a arogantně se zeptal, jestli nám nevadí, že na hradě je zvykem se zdravit, když tam dorazíme. V tu chvíli jsme byli trochu na větvi páč jsme nejen, že pozdravili, ale zeptai se na ubytování a vůbec jsme se chovali v rámci český kotliny nadstandartně, tak jsme to dělníkovi vysvětlili a šli jsme do lesa na dříví. Ze spod lesa začli přicházet po jednom lidi z tý pomalejší skupinky, donosili jsme dříví, Jindřich usnul a většina z nás šla do hospody Na klepandě na a pro pivo. Dělníci vyrazili o chvíli pozdějc se svojí multikárou a tak nabrali všechny, kromě mě a Jany, páč jsme se na korbu už nevešli. Když jsme se dotrmáceli do hospody, tak byly všechny stoly obsazený, tak jsem si dal pivo, Jana džus a šli jsme si sednout ven. Nikdo k nám však nepřišel, páč se kolektiv družil s dělníkama kumburku a tak jsme se sebrali a pěšky vyrazili zpátky na hrad, pomalu se začalo šeřit a byl nádhernej západ slunce. Na hradě jsme zapálili oheň, opékali buřty, zpívali jsme songy za úplný tmy dorazila sadská úderka, která šla na kumburk po svojí vlastní ose a tak v klidu ubíhal večer. Osazenstvo hradu se sestávalo převážně z huličů co prej podle vlastních slov kalili celý léto a tak teď to musej dohánět a tak pracujou co se dá, takže si docela dobře porozuměli s větší částí naší výpravy. Dozvěděli jsme se, že nejlepší pivo je prej trutnovskej Krakonoš, že většina lidí tu obnovuje hrad několik let, pak někdo z nich hodil do ohně PET lahev a dost se divil, že nám to vadí, páč jednou lahví přírodu nevytrhne, což měl sice pravdu, ale byl v tomhle naprosto mimo mísu páč to se prostě nedělá. Přespali jsme v kouzelnym podzemí hradu, tentorkát nebyla taková zima jako vloni. Ráno jsme se probudili do dne, kdy nebylo kvůli mlze vidět víc než na dvacet metrů a tak jsme se postupně sbírali a vyráželi na vlak domů.