lampa zhasíná v 8:00

a dále: Daniel, Miloslav a Ester
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 15. 12. 2018, 23:39
LED
Výbornej silvestr na vodě
napsal Tepr dne 10.01.2010, 11:26
Letošního silvestra se část expudice rozhodla strávit na rozhraní Jizerek a Krkonoš u Víti na chatě a vy si teď poslechněte jak to tenkrát bylo. Vyrazili jsme 29. prosince v podvečer. Z Nymburka jsme jeli ve složení Tepř, Janka, Cheeta a Hugo jednim autem, druhym autem nás následoval Humen a na chatě už čekal Víťa s Ivou. Cestu do hor jsme si zpestřili večeří v Nový Pace v Kázetu, kde opravdu luxusně vařej a je to takový naše standardní občerstvovací místo. Letos jsme měli spestření neb během večeře vtrhli do sálu tři králové, šíleně falešně odzpívali svůj song a pak s ranečkem obcházeli stoly. Když byli u našeho, dovolil jsem si poznamet, že Tři králové jsou až za tejden, načež se mi dostalo odpovědi, že Betlém je daleko, tak vyrazili už o vánocích. Z Nový Paky jsme vyrazili do hor a něco před devátou jsme stáli před chatou. Ubytovali jsme se, pak jsme dali pár piv v chatce, pokecali jsme s DJem Březinou, kterej byl u Víti se svojí dcerkou a na druhej den se chystal do Nymburka a šli jsme se vyspat na zejtřejší běžkování. Noc byla krušná, páč Víťa přešel z uhlí na dřevo, takže v kamnech vyhaslo hodně brzo a tak jsme celou noc klepali kosu.

Sněhu na horách před silvestrem nebylo nejvíc, před chatou bylo sice asi 15 čísel sněhu, což bylo víc než vloni, jenže na vrcholech to vypadalo velice podobně, což bylo zase o dost míň než vloni a tak jsme měli trochu obavu, jestli vůbec půjde běžkovat, páč teplota letěla nad nulu a začalo pršet. Nicméně jsme ve složení Cheeta, Humen, Víťa a já vyrazili na Jizerku. Tam bylo sněhu jakžtakž dost, ale za to déšť zintenzivněl. To nás ovšem neodradilo a tak jsme vyrazili do stopy. Krásnou přírodou za ne zrovna ideálního počasí jsme se probíjeli směrem na Smědavu. Lyžařů to zdaleka nebylo tolik co normálně, ale i tak byla tratě ne zrovna prázdný, nicméně až na ten déšť se jelo dobře. první zastávku jsme měli u kiosku u Smědavy, kde mají tu zvláštnost, že cenu zboží si tu každej určuje sám. Humen tak zakoupil piva a vychutnávali jsme si atmosféru hor, kór když konečně přestalo pršet. Jak jsme si tak vychutnávali atmošku, přijela k nám slečna v nesnázích a chtěla vědět, kudy na Smědavu, poslali jsme ji teda cestou, kudy jsme si mysleli, že by mohla bejt Smědava. Slečna poznamenala něco o tom, že jestli jsme ji poslali špatně, tak uvidíme a zmizela v lese. My jsme dopili pivko a vyrazili jsme tamtéž. Na Smědavu se od kiosku jede furt z kopce, takže jsme tam za chvilku byli. Hospoda byla skoro plná, jen u jednoho stolu byli akorát čtyři místa aby jsme si mohli přisednout. Ještě, že bylo blbý počasí, protože jinak to tu musí bejt fakt natřískaný. V hospodě vařili dobře, pivko měli taky chutný a tak se nám ani nechtělo vyrážet dál. Taky jsme v hostinci potkali slečnu, kterou jsme sem vyslali, a tak nám poděkovala, že jsme ji tak dobře poradili. To už byl, ale čas vyrazit zpátky, vyšli jsme před hospodu a Víťa nám oznámil, že musí ještě znečistit sborovnu. Čekali jsem na něj pět minut, deset minut ... čtvrt hodiny Víťa furt nikde, asi za dvacet minut vyšel z hospody a tvářil se šťastně. Tak jsme vyrazili krásnou přírodou zpátky ke kiosku a odtud pak dolní cestou na Jizerku. Na Jizerce jsme si dali ještě pivko v jdný přeútulný hospůdce a pak jsme vyrazili autem na chatu. Cestou jsem ještě nakoupili proviant a na benzínce brikety do kamen, aby jsme v noci netrpěli zimou. Na chatě jsme se dali trochu do kupy a vyrazili jsme do hospody. V Nele točej Svijany a vůbec je to moc příjemná tradiční hospůdka. Sedělo se tam suprově. Nakonec jsme dorazili opět na chatu, tentokrát už bylo v noci teplo, neb brikety vyhřejvali opravdu dobře.

A nastal silvestr, venku lilo jak z konve a to dokonce i v noci, takže jsme se rozhodli, že dneska na běžky nepudem, ale vyrazíme na pěší vejlet na Buďárku a odtud nahoru na Prdeček. Víťa vyrazil na nápup jídla, vrátil se docela dost pozdě až něco po dvanáctý a tak jsme vyrazili celkem pozdě. Víťa s rodinou vzhledem k počasí vyrazili autem a my ostatní pěšky. Vejlet stál za to! Hory prostě nemaj chybu, nejdřív jsme vystoupali na buďárku, ale tam bylo plno. Víťa nám oznámil, že autem byli už i na Hermíně a tam je taky plno, tak že prej zkusej kiosek pod sjezdovkou. Vyrazili jsem tam teda pěšky, po cestě jsme narazili na vracejícíhonse Víťu, kterej nám oznámil, že je tam taky plno a tak jedou na jídlo někam jinam a tudíž na Prdeček nejdou. Janka teda sedla k Víťovi do auta a jela s nima a my ostatní jsme se rozhodli, že vyjdeme sjezdovku pěšky a dorazíme na Prdek. Zašli jsme přece jen do kiosku na něco na zub, ale nakonec jsme si tam dali jenom pivo protože to byl kiosek nejhrubšího zrna, všude hafo Poláků, atmosféra žádná, jediný pozitivum bylo, že tam měli Svijany a taky jsem si tam zakoupil film Mír jejich duši, což je místní ztvárnění hospodskejch historek z hor. Z kiosku jsme vyrazili po sjezdovce na Prdeček. Stoupání po sjezdovce bylo občas celkem drsný, ale nakonec jsme se vydrápali až nahoru, trochu jsme si pobloudili a pa jsme našli jednu z nejrásnějších hospod hor - Prdeček! Hospůdka vysoko v horách byla založená roku 1862! Nádhernej interiér horský chaty podkresluje v rohu místnosti krb a praskající dříví v něm. Točí tu Svijánky, vaří výborně, obsluha výborná a genius loci obrovskej! Seděli jsme v rohu hospody, za okny se začalo šeřit, tmavě modrá přešla pomalu v černou a z hospody se nám pranic nechtělo, jenže jsme museli a tak jsme za tmy vyrazili, sešli jsme dolu sjezdovkou a dorazili jsme na Buďárku, tam jsme si dali pivko a setkali jsme se tu s Rákosem, kterej přijel trávit silvestr právě na Prdeček, nakonec jsme zamířili zpátky na chatu. V chatce jsem se dal na vaření a udělal jsem silvestrovský menu - buřty na pivu, myslim, že se vydařili a i silvestrovkej večer byl super. V půlnoci za lijáku jsme vypálili něco rachejtlí a šli jsme spát. Ráno jsme poklidili v chatě vyrazili jsme domů a já musim napsat, že silvestr u Víti opět neměl chybu!