lampa se rozsvěcí v 19:15

a dále: Naděžda, Kryštof a Zita
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 15. 9. 2019, 07:39
DUB
Jak jsme jeli La Grave po pérdeli
napsal Tepr dne 03.04.2005, 21:51
A nastal kýžený den, vyrazili jsme offpistit do La Grave, jedinýho střediska v Alpách, kde se jezdí jenom na volnejch svazích, prostě offpiste nejhrubšího zrna, to jsme si nemohli nechat ujít, protože Grave je hned vedle 2 Alpes a měli jsme skipas i na něj. Vyrazili jsme teda na nejvyšší bod Alpes, kde v 3600 m.n.m byl přejezd za rolbou do La Grave. Počasí bylo vynikající nahoře něco pod nulou a ažůro. Přejezd do tohoto střediska však není jen tak, nejdřív jsme museli vystát frontu na jejímž konci stál místní informátor a řikal lidem kudy se má jezdit a kde hrozí avalanche. My jsme měli tu smůlu, že za nás šli první Humen, Blonďák a Vlašák, kteří nevládli téměř žádným světovým jazykem. Humen teda všechno informátorovi odkejval jakože jo a když jsme přišli na řadu my a řekli, že patříme k tamtěm třem, tak informátor pravil "be very carefull" a že zbytek už nám objasní "the deer one", čímž myslel Vlašáka, kterej měl na sobě kulich s parohama. Šli jsme teda za Humenem a zeptali jsme ho co se dozvěděl, odpovědí nám však bylo, že nic. Cheeta se teda rozhod zajet si poslechnout co se bude říkat ostatním lidem, ale narazil jen na Španěly a Francouze, takže jsme toho moc nepochytili. Pak už přijela rolba a za ní dvě řady lan s kotvama, celkem asi pro 40 lidí, zahákli jsme se a svištěli jsme do asi kilometr vzdálenýho La Grave. V horní části střediska bylo ještě něco jako sjezdovka, i když byla neupravovaná, ale byla pokrytá prašanem a jezdilo se tam naprosto výborně. Když jsme dojeli k jediný pomě, která nás mohla vytáhnout zase nahoru, spadlo lano a my čekali skoro půl hodiny, než jsme mohli znovu vyjet nahoru na ledovec. Nahoře jsme se rozhodli, že tentokrát už si to sjedeme celý. Vyrazili jsme teda dolů až pod pomu, kde stála hospoda a pod ní už jenom volnej svah a skály. Vyfotili jsme se teda před skalama a utvořili jsme grupu která jela dolu a to byli Humen, Cheeta, Vlašák a já. Měli jsme dvě možnoti první byla objet velkej skalní masiv zprava, druhá zleva, zvolili jsme levou variantu a pistili jsme si to po svahu dolů. Na svahu byla čas od času tyč ukazující, že jedeme dobře. Cestou jsme potkávali kameny a skály pod sněhem, který vyrejvali do našich skluznic rostodivné obrazce. Asi po třičtvrtě kilometru jsme museli uhnout doprava ke skále a pak sundat lyže a přejít asi patnáct metrů po skalnim masivu, kterej dělil pravou a levou stranu. Dostali jsme se teda napravo, nandali jsme lyže a jeli jsme dál. Občas někdo zabrazdil přímo na skále a z pod skluznic čím dál tím čajstějc ozívalo prapodivné strašání, usoudili jsme, že jet sem až v poslední den lyžovaní byl dobrej nápad. Zajímavým úkazem bylo, když nás z ničeho nic předjel obrovskou rychlostí chlap, kterej zařval: "uhejbám vlevo!" a prosmažil to na boulích mezi skalama jako by se nechumelilo. Po dalších útrapách jsme konečně stanuli před druhou hospodou, kde bylo stanovište kabinky, která nás pak vyvezla zpět k hospodě číslo 1. La Grave jsme teda sjeli z 3600 m.n.m. do 2400, níž jsme nejeli bo tam už téměř nebyl sníh. Cesta zpátky vedla přes dvě pomy a pak pěšky do 2 Alpes, což byla docela zabíračka, protože po celodenim lyžování šplhat do kopce ve 3500 m.n.m s lyžema na zádech nejni žáden med, ale všechno jsme nakonec zvládli a byli jsme o zážitek bohatší!