lampa se rozsvěcí v 21:00

a dále: Čeněk, Ilja a Vítězslav
Počasí pro Středočeský kraj
In-počasí
---------------------------------------- už vás tady bylo:
since 3.9.2003
nejnovější hospoda
Na Perlíčku - Prdek
Paseky nad Jizerou
co se děje:
Z našich hospod: jsme včera seděli na žofíně a kreslili vodní živočichy, při debatě rozliš sépii od krakatice.
Toto je poustevník:

blog v rss:

blog · hledej · uživatelé · nejčtenější · login 17. 7. 2019, 16:42
ČEC
Fiške scandinávie a napoleon (2.)
napsal Tepr dne 21.07.2005, 23:15
Další den ráno jsme se vzbudili a zjistili jsme, že nám došel rum, tento nedostatek jsme se rozhodli eliminovat včasným nákupem lihoviny. Zajeli jsme teda na konec města, kde byl milý super market a začali jsme hledat něco jako rum, ovšem v místní hypernově měli jen pivo a pak vodu z bublinkama a když jsme řekli prodavači, že chceme něco tvrdšího, tak se šel poradit s ostatníma a nakonec nás vyslal do jedinýho obchodu s tvrdym pitim v cca 20 000-ovym městě! Obchod jsme našli s pomocí nějakýho mladíka co zrovna vyšel z tetovacího salónu, jednalo se o celkem velkej krámek, kde měli různý sekce např. víno, vodky, likéry atd. Koupili jsme tam jednu z nejlevnějších lahví - flašku napoleóna za v přepočtu 700 CZK a když jsme vyšli před obchod vrhla na nás nějaká paní co tam okopávala zahrádku nenávistnej pohled, dlužno dodat, že ho vrhala naprosto po každym kdo odtamtud vycházel. Pak jsme se poradili s nějakym místnim seniorem kudy do Bergenu, aby jsme nemuseli jet trajektem a vyrazili jsme zase na sever. Tentokrát přes hory a to byl zážitek! Nejdřív jsme vjeli do kraje nesoucího název Telemark, kde mej proslulej plavební kanál s obrovskym převýšenim a křišťálovou vodu postavenej někdy na začátku minulýho století nebo tak nějak a tohle místo určitě stojí za shlídnutí, pak jsme pokračovali do absolutní divočiny. Začalo poprchávat a my jsme projížďeli lesama, kolem skály, mlha a cedule pozor mědvědi. K večeru jsme dorazili k městečku Vinje a kousek od něj jsme pytlačili na nějaký malý říčce. Chytli jsme tři pstroužky, pustili je a všecek spokojený jsme vyrazili dál. Kousek za Vinje jsme začali hledat místo k přespání nakonec jsme zajeli do lesa a tam jsme objevili něco jako paseku, tak jsme nechali auto u cesty, bo se nedalo zajet přímo na paseku (když jsme to zkoušeli, tak jsme urvali spodní kryt motoru) a postavili jsme si stan, furt poprchávalo a na naše hlavy se slítlo asi milion malejch mušek, co hrozně kousali. Zalezli jsme si rychle do stanu, ale pár stovek mušek tam vletělo s náma, tak jsme je postupně vybíjeli, dopíjeli jsme pivo, ukládali se k spánku a doufali, že nedorází medvěd. Za chvíli jsme slyšeli jak lesní cestou jede auto a kousek od našeho vozu zastavilo. Tipli jsme si, že je to správce lesa a jde nás vyhodit. Josef vstal a šel mu to vysvětlit. Když se Pepa vrátil, tak nám sdělil, že to nebyl správce a nějakej obyčejnej občan, kterej měl jen strach esli se tu někomu něco nestalo a prej spaní v lese je ok. Tak jsme usnuli, brzo ráno jsme se probudili poštípaný od mušek na celtu stanu bušili kapky deště a vůbec nám tu nebylo moc dobře, tak jsme jen co se déšť trochu zmírnil vylezli ze stanu sbalili jsme věci a mazali na Bergen. Příroda se stávala ještě větší divočinou než jsme doufali. Potkávali jsme neuvěřitelný vodopády rozřezávající hory skály a lesy a pak jsme do těch hor vjeli naplno a už jsme vyděli první sníh. Bylo tu taky hodně tunelů a u jednoho byla cedule, že je zavřenej a musí se objet po takový malý horský silničce, to už jsme vjeli do pásma sněhu, tak jsme zastavili a šli jsme sjezdovat a taky jsme se tu vyfotili, jako že jsme ještě před chvíli plavali v moři a teď lyžujeme. Pak jsme jeli dál tou nádhernou přírodou až jsme dojeli k nějakýmu městečku a v něm jsme brali benzín. Potkali jsme tu nějaký Čechy a jeden z nich žije už přes rok v Norsku. Řek nám jak to tu chodí, že mají blahobyt, než by něco hledali, tak si to radši koupěj a že za alkohol za volantem se platí majland, pak jsme se košatě rozhovořili jak jedeme do Bergenu bez trajektu jen přes most, kterej je někdy tady, řek Josef a ukázal prstem na mapě. Češi se zamysleli a pak řekli, že tam teda ani v okolí žádnej most není a musí se jen trajektem. Polkl jsme hlt piva a jeli jsme dál. To už jsme přijeli k fjordu, cesta kolem něm bylá mnohde úzká jen na jedno auto a málem ani to ne a tak jsme jeli celkem pomalu. Nakonec jme skutečně dojeli k trajektu a ten nás převez za mírný poplatek na druhou stranu fjordu a pak už jsme jeli k Bergenu, ale jelikož jsme věděli, že se tam platí mýtný, tak jsme to strouhli trochu vedle k Leiknes a tam někde byl most a na něm tučný mýtný 45 NOK, což nás nepotěšilo, ale museli jsme to holt zaplatit, to už jsme byli skoro u oceánu, ale o tom zase v dalšim díle.